Stresująca praca, terminy na wczoraj, frustrująca koleżanka i pewnie jeszcze wiele innych. Istnieje mnóstwo czynników, które powodują, że stres w pracy jest nie do ogarnięcia, a to już jeden krok do wypalenia.

Dziś mam dla Ciebie 6 (potwierdzonych naukowo) sposobów, jak zadbać o dobre samopoczucie w pracy.

Transkrypcja dla tych co wolą czytać

Dobre samopoczucie w pracy będzie miało znaczący wpływ na twoje ogólne samopoczucie, dlatego warto znać sposoby na to w jaki sposób możesz siebie wpierać, aby zadbać w pracy o dobrostan emocjonalny. Oto 6 popratych badaniami naukowymi sposobów na to jak możesz sobie pomóc:

Twoje dobre samopoczucie w pracy, ma wpływ na to jak się czujesz poza nią, zmniejsza ryzyko wypalenia i buduje twoją odporność psychiczną na stres.

I tak wiem, często jest to zależne od współpracowników czy osób które zarządzają firmą. Dziś jednak chcę się skupić na tym, co Ty sama możesz dla siebie zrobić.

1. Codziennie rano zadaj sobie pytanie “Jak się dzisiaj czuję?

Badania potwierdzają, że osoby, które praktykują swoją świadomość emocjonalną, mają lepsze samopoczucie. Uświadomienie sobie trudnych emocji zmniejsza ich intensywność i daje Ci możliwość zrobienia czegoś, co pomoże ci poczuć się trochę lepiej. Tu pomocne może okazać się ćwiczenie z zeszłego tygodnia – usiądź z emocją.

2. Skup się na tym, nad czym masz kontrolę, resztę postaraj się zaakceptować

Większość z nas ma tendencję do rozpamiętywania stresujących sytuacji, a to zjada naszą energię. Praktykowanie akceptacji, pomoże Ci skupić uwagę na tym, co możesz kontrolować i podjąć produktywne działania. Jak to zrobić? Jedna z moich klientek robi to tak: „Za każdym razem, gdy przytłacza mnie stres związany z sytuacjami w pracy, zatrzymuję się, biorę oddech i zadaję sobie pytanie, jaki krok mogę podjąć, aby pójść do przodu i nad czym mam kontrolę.”

3.  Niech twoje przerwy niosą dla Ciebie wartość

Ludzki mózg potrzebuje przerwy co 90–120 minut, aby funkcjonować najlepiej i uniknąć nagromadzonego stresu i przytłoczenia. Kluczowym słowem jest tu “wartość” oraz “jakość” twoich przerw. Upewnij się, że twoja przerwa to nie bezmyślne przeglądanie mediów społecznościowych, a na przykład krótki spacer na świeżym powietrzu,

4. Postaraj się codziennie zadbać o relacje ze współpracownikami

Świat nie wygląda już tak samo po pandemii. I da się to odczuć na każdym kroku. Jako żywe istoty jesteśmy stworzeni do kontaktu z drugą osobą, a badania pokazują, że wsparcie społeczne i poczucie więzi poprawiają zdrowie psychiczne oraz zmniejszają stres i niepokój. Zastanów się w jaki sposób możesz budować wartościowe relacje ze swoimi współpracownikami.

5. Zacznij praktykować wdzięczność

Jeśli jeszcze tego nie robisz, to zachęcam Cię abyś zaczęła codziennie zapisywać 3 rzeczy za które jesteś wdzięczna. Możesz to robić tylko w kontekście pracy, ale zachęcam Cię aby wdzięczności dotyczyły całego twojego życia. I nie chodzi tu o jakieś duże rzeczy, ale te drobnostki, które zdaje się w pędzie życia codziennego gdzieś nam umykają. Praktykując wdzięczność, koncentrujesz swoją uwagę i myśli na tym co dobre i wspierające. Celem, nie jest udawanie, że nie ma trudności i wyzwań, ale przypomnienie sobie, że nie są one całością Twojego życia.

6.  Znajdź sposób na aktywny odpoczynek po pracy

Upewnij się, że masz czas i przestrzeń, aby po pracy robić to co kochasz i co sprawia Tobie przyjemność. Kluczem jest zrobienie czegoś, co aktywnie ładuje twoje baterie.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *